Ya se quien eres

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts

.


Click here for Myspace Layouts

lunes, 28 de diciembre de 2009

Jimmy Reed. Take out some insurance


Como decía el Profe Tizo...coincidencia o destino???
Este bluesecito rico tiene un estrecho vínculo con la rola de El Tri, bautizada acá de este lado como Seguro de vida. En la versión en español comparten los créditos un tal Alejandro Lora y su compadre Horacio Reni, pero no hacen mención a Jimmy Reed, en un acto doloso de fusilamiento a mansalva, que no puede llamarse "cover" o la "versión de", porque el verdadero autor no es reconocido ni por accidente. Incluso, si tratamos de interpretar la letra, llega a ser una copia textual en algunos versos. Dense color con sus propios jitomates, y disfruten de un buen blues, preferentemente con una taza de café calientito y amargo...

If you leave me, baby, say you won't be back
That would be the end of me, 'cause I'd have a heart attack
You better get some insurance on me, baby, take out some insurance on me, baby
'Cause if you ever, ever say goodbye, I'm gonna haul right off and die
Darlin', how I love you, long as I got breath
If we part, I know sweetheart, it would worry me to death
You better get some insurance on me, baby, take out some insurance on me, baby
'Cause if you ever, ever say goodbye, I'm gonna haul right off and die
Don't get no sick and accident, 'cause I'm healthy as can be
Now, if ya got any sense, you'd take the hint and get a Penn Life on me
You don't know me, baby, like I know myself,
I couldn't live if you should give your love to someone else
Better get some insurance on me, baby, take out some insurance on me, baby
'Cause if you ever, ever say goodbye, I'm gonna haul right off and die

No hay comentarios: